Köpvillkor
Köpvillkor
Vi ber dig vänligen att noggrant läsa våra köpvillkor för handel på qkoreancosmetics.no. Genom att handla hos oss har du accepterat våra köpvillkor.
Användning (besök eller beställning av produkter) på denna webbplats innebär godkännande av dessa villkor. Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i dessa villkor utan förvarning.
Säljare:
Nordic-Cosmetics AS
Radøyvegen 1680 D, 2. etasje
5936 Manger, Norway
Org. nr. 927 364 409
Leverans
Säljaren åtar sig att leverera produkterna till köparen och ser till att produkterna är korrekt förpackade. Säljaren ansvarar inte om produkterna som skickas till kunderna skadas under transport på grund av felaktig hantering av budfirman.
Leveranstiden är 1-9 arbetsdagar. Leveranstiden kan variera beroende på var i landet du bor.
Normalt kommer din beställning att skickas från vårt lager inom 24 timmar på vardagar. Order som tas emot före kl. behandlas samma dag och beställningar som tas emot efter kl. behandlas nästa arbetsdag. Beställningar som tas emot på söndagar och helgdagar behandlas nästa arbetsdag.
OBS: Efter helgdagar och efter kampanjer (Black Friday, julen, påskkampanjer osv.) kan behandlingstiden vara längre än normalt. Perioder då vägarna är oframkomliga (översvämningar, stora snöfall osv.) kan också påverka behandlingstiden.
Vi använder flera olika transportleverantörer beroende på paketets storlek och var i landet det ska skickas.
Fri frakt
Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 499 kr. Standardleverans är att paketet skickas till din brevlåda, om inte paketets storlek och transportörernas täckningsområde kräver att det skickas till ett ombud.
Nordic-Cosmetics AS ansvarar inte för eventuella biverkningar som uppstår vid användning av produkterna som köpts från qkoreancosmetics.no.
Som en begränsande åtgärd för kunder som inte hämtar ut/på ett godtagbart sätt nekar leverans av paket utan förvarning, förbehåller vi oss rätten att inte skicka nya beställningar utan förskottsbetalning. Därför kommer endast betalning med kreditkort att vara tillgängligt i kassan.
REKLAMATION / RETUR AV VAROR
Ångerrätt
Enligt Ångerrättslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du får varan levererad. Om du väljer ångerrätten får du också tillbaka portokostnaderna som du hade vid beställningen.
Det förutsätts att innehållet är oöppnat och att förseglingen inte är bruten.
För att åberopa ångerrätten måste köparen meddela säljaren inom 14 dagar från det att fristen börjar löpa. Om fristen löper ut på en lördag, helgdag eller röd dag förlängs fristen till närmaste arbetsdag.
Ångerrätten anses vara utövad i tid om meddelandet har skickats innan fristen löper ut. Köparen har bevisbördan för att ångerrätten har gjorts gällande, och meddelandet bör därför göras skriftligt (ångerättsformulär, e-post eller brev).
Retur av varor
Fri Retur – Du kan när som helst inom 14 dagar gratis returnera oöppnade och oanvända produkter till oss med pengarna tillbaka-garanti och gratis retur på varor du har köpt i vår webbshop från och med den dagen du mottar varan. Om du returnerar varorna till vår webbshop kommer pengarna att sättas in på det kort som du använde vid betalningen.
Det är viktigt att du kontrollerar din beställning eller dina varor vid mottagandet och alltid innan användning. Om fel eller problem uppstår måste dessa rapporteras till oss omedelbart så att vi kan undersöka det. Innan du försöker returnera en beställning måste du kontakta vårt kundserviceteam för att
Ifall du har fått felaktiga varor eller varor med fel, skickar vi dig nya varor utan kostnad för dig. Den felaktigt skickade varan måste returneras (eventuellt med bild på defekta varor) innan den korrekta varan kan skickas ut. Vänligen kontakta vår kundservice på [email protected] eller ring 463 49 100 för att registrera returen. Kom ihåg att ha ditt ordernummer tillgängligt när du kontaktar oss.
Returadress:
Nordic-Cosmetics AS, Mangerøyvegen 24, 5936 Manger, Norge.
OBS! Kom ihåg att märka din retur med avsändare och ordernummer.
Bytesrätt
Vi har tyvärr inte möjlighet att byta till en annan vara, eller till andra storlekar / varianter genom nätbutiken. Vi gör endast returer så att du får pengarna tillbaka, och måste då eventuellt lägga in en ny order på önskad vara.
Personuppgifter
INGEN TULL – Nordic-Cosmetics AS är ett norskt företag med lager i Bergensområdet. Du betalar därför ingen tull.
Behandlingsansvarig för insamlade personuppgifter är säljaren. Om inte köparen samtycker till något annat, får säljaren, i enlighet med personuppgiftslagen, endast inhämta och lagra de personuppgifter som är nödvändiga för att säljaren ska kunna fullgöra sina åtaganden enligt avtalet. Köparens personuppgifter kommer endast att lämnas ut till andra om det är nödvändigt för att säljaren ska kunna genomföra avtalet med köparen, eller i lagstadgade fall.
Information du ger oss kommer inte att ges vidare, den kommer endast att vara tillgänglig för personer anslutna till Nordic – Cosmetics AS. Du kan när som helst begära att information om dig raderas.
Betalning
We use Klarna as the provider of our checkout. This means that we might transfer your personal data in the form of contact and order details to Klarna when the checkout is loaded, in order for Klarna to manage your purchase. Your personal data transferred is processed in line with Klarna’s own privacy notice.
Vi har olika betalningsmetoder du kan välja mellan:
Bank, Kreditkort (Visa, Eurocard eller Mastercard).
Det är säkert att handla hos oss och ingen kan läsa ditt kortnummer. Klarna står för transaktionen.
Kortbetalning: Om köparen använder kreditkort eller betalkort vid betalning, belastas kortet vid köp.
Betalningsfristen informeras om vid beställning, och framgår på fakturan du får.
Köpare under 18 år får inte betala med efterföljande faktura.
Fel på varan – köparens rättigheter och reklamationstid
Om det finns ett fel på varan måste köparen inom skälig tid efter att det upptäcktes eller borde ha upptäckts, meddela säljaren att han eller hon vill påberopa sig felet. Köparen har alltid reklamerat i tid om det sker inom 2 månader från det att felet upptäcktes eller borde ha upptäckts. Reklamation kan ske senast två år efter att köparen övertog varan. Om varan eller delar av den är avsedda att hålla väsentligt längre än två år, är reklamationsfristen fem år.
Om varan har ett fel och detta inte beror på köparen eller förhållanden på köparens sida, kan köparen enligt reglerna i konsumentköplagen kapitel 6 beroende på omständigheterna hålla tillbaka köpesumman, välja mellan rättelse och omleverans, kräva prisavdrag, kräva att avtalet hävs och/eller kräva ersättning från säljaren.
Reklamation till säljaren bör ske skriftligen.
Konfliktlösning
Klagomål riktas till säljaren inom skälig tid, jfr. punkt 9 och 10. Parterna ska försöka lösa eventuella tvister i godo. Om detta inte lyckas, kan köparen ta kontakt med Konsumentrådet för medling. Konsumentrådet är tillgängligt på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europeiska kommissionens klagomålsportal kan också användas om du vill lämna ett klagomål. Det är särskilt relevant om du är konsument bosatt i ett annat EU-land. Klagomålet kan lämnas in här: http://ec.europa.eu/odr.
Följ oss